Fullt upp

Tiden går återigen i rasande fart. Man hinner inte med mentalt, men det är lika bra det.

På jobbfronten har jag faktiskt varit på intervju, jag har kommit till en punkt där det inte fungerar med alla kvällar och helger. Arbetssituationen är även krävande och till slut orkar man faktiskt inte mera. 

Hemmavid väntas det snart ett efterlängtat sommarlov, det märks att barnen börjar bli lite skoltrötta nu.

Hugo vår lilla sphynx har vuxit så det knakar, han har verkligen bott in sig och troligtvis titulera han sig som kungen här hemma. 
Här är Hugo på sin första tur utomhus

I helgen har jag faktiskt gjort något nytt och spännande. Jag jobbade som funktionär på Göteborgsvarvet och var placerad som sjuksköterska på IVA tältet. Arbetet var inte mer anvacerat än det man gör på akuten men det var väldigt synd om löparna som inte mådde väl. Det kändes som om man faktiskt gjorde nytta med sin insats. Jag kommer definitivt att göra om det! 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

ziskan.blogg.se

Bloggen startades när jag började plugga till sjuksköterska. Nu är jag några år äldre och legitimerad sjuksköterska. Bloggen handlar nu förtiden mest om livet som sjuksköterska på akuten och vardagspusslet när man jobbar över 100% och har familj. På fritiden uppskattar jag gärna långa promenader och att ta det lugnt, samtidigt som barnen har aktivitet och önskemål om utflykter och äventyr. Så småningom kommer bloggen även handla om katten. Det blir en sphynx som flyttar in till oss om lite mer än 1 månad.

RSS 2.0