Sphynxen Hugo har flyttat in

Igår var den stora dagen för vår kära Hugo att bli öbo. 🏝️ 
Det är väl ingen skillnad mot att bo på fastlandet egentligen, det varken gungar eller finns havsutsikt. 

(null)

(null)

Vi är så nöjda med honom, han går på lådan, äter sin mat och verkar inte ha ställt till med dumheter under natten. Han leker för fulla muggar och är väldigt kärvänlig.
Det är fullt ös här emellan. 

Jag är så nöjd med att ha hittat en bra uppfödare, det är gott att man kan få bolla eventuella funderingar. Igår blev jag lite orolig eftersom Hugo inte drack av vårt vatten, men sen plötsligt sent på kvällen halsade han i sig halva skålen. Bara det kändes som en lättnad, vad hemskt det hade varit om fodervärden hade varit tvungen till att skicka vatten med posten till oss, det hade ju inte varit hållbart. Dottern hade som förslag att vi skulle behöva åka och hämta rätt vatten annars. Tur att det löste sig.

Idag är det nog mestadels kattmys på schemat. 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

ziskan.blogg.se

Bloggen startades när jag började plugga till sjuksköterska. Nu är jag några år äldre och legitimerad sjuksköterska. Bloggen handlar nu förtiden mest om livet som sjuksköterska på akuten och vardagspusslet när man jobbar över 100% och har familj. På fritiden uppskattar jag gärna långa promenader och att ta det lugnt, samtidigt som barnen har aktivitet och önskemål om utflykter och äventyr. Så småningom kommer bloggen även handla om katten. Det blir en sphynx som flyttar in till oss om lite mer än 1 månad.

RSS 2.0