Semester

Denna vecka har jag semester , just för att Hugo har flyttat in. Jag hade tänkt mig storstäd av huset, mys med Hugo och långa promenader för att träna Hugo på att vara lite ensam. 

Barnen är sjuka, så denna vecka starta med vab. Idag har jag inget pass inbokat, men ska de fortsätta vara hemma så tänker jag omvandla min semester till vab. Det är lite trisst att slösa semesterdagar när man hade tänkt sig lite egentid.

I morse fick jag iaf tränat Hugo till att vara själv i ca 3,5 timmar. Efter att sambon gick till jobbet la jag mig själv i sängen och då fick Hugo vara lite själv. Det får ju inte bli någon katastrof när vi väl behöver åka till jobbet allihopa. Det gick bra och han blev glad när jag klev upp. 

En annan sak som jag är glad över är att jag på 3 dagar har lyckats med att gå ned 1 kilo. 
Nu jäkla ska jag hålla i och bli av med de här extra kilon som smög sig på under studietiden och den tiden då jag började att jobba som sjuksköterska. Men något som jag märkte var att när jag fick min första covidinfektion så stack min vikt upp 2-3 kilo och de vill verkligen inte ge med sig. Undrar om coviden på något sätt har fuckat upp min ämnesomsättning? Eller så blev jag lat efter den infektionen. Något är det men nu så ska jag göra mig av med dessa kilon. 
Viktväktarna är rätt så kul att hålla på med också. Det är ett lätt sätt att bli av med kilon utan att behöva vara hungrig.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

ziskan.blogg.se

Bloggen startades när jag började plugga till sjuksköterska. Nu är jag några år äldre och legitimerad sjuksköterska. Bloggen handlar nu förtiden mest om livet som sjuksköterska på akuten och vardagspusslet när man jobbar över 100% och har familj. På fritiden uppskattar jag gärna långa promenader och att ta det lugnt, samtidigt som barnen har aktivitet och önskemål om utflykter och äventyr. Så småningom kommer bloggen även handla om katten. Det blir en sphynx som flyttar in till oss om lite mer än 1 månad.

RSS 2.0