Midsommar 2023

Den börja bra, inga köer på hemvägen när jag hade slutat att jobba , antingen kom alla före mig eller så åkte jag före alla andra.

Vår käre Hugo har även hunnit med att få sig ett midsommar bad. Plötsligt blev han mycket ljusare, jag vill inte bada honom allt för ofta, just för att inte spöka till det med pälsoljan men ibland måste man köra en liten kattatvätt.

(null)

Helgen känns både som om det är fullt upp men samtidigt en del dötid där man kan hinna komma ikapp med ordningen här hemma. 
Det ska tvättas, städad och grejas en del, samtidigt ska vi hinna med midsommarfirande, Bruce Springsteen i Göteborg och en dagsutflykt på tisdag.
Faktiskt ganska gott med långledigt. Men det kostar att jobba ikapp de lediga dagarna, man är ju helt slut och har inte orkat med något alls här hemma.
Jag fick mitt nya schema inför hösten. Så skönt med mer regelbundenhet där jag kan skapa rutiner för att må bättre igen. 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

ziskan.blogg.se

Bloggen startades när jag började plugga till sjuksköterska. Nu är jag några år äldre och legitimerad sjuksköterska. Bloggen handlar nu förtiden mest om livet som sjuksköterska på akuten och vardagspusslet när man jobbar över 100% och har familj. På fritiden uppskattar jag gärna långa promenader och att ta det lugnt, samtidigt som barnen har aktivitet och önskemål om utflykter och äventyr. Så småningom kommer bloggen även handla om katten. Det blir en sphynx som flyttar in till oss om lite mer än 1 månad.

RSS 2.0