Förbaskade värmebölja

Inte nog med att värmen tar på mig fysiskt med sömnproblem, illamående och huvudvärk så håller min trädgård på att avlida.
Jag kände mig så duktig som drev upp både zucchini och pumpa inomhus. Plantorna var så fina innan de flyttade ut. Nu innebär det ångest eftersom vattnet vi vattna med håller på att ta slut. 
Gräset är gult och buskarna ser tråkiga ut. 
I morgon ska det regna och vi hoppas på att det blir mer än 1 mm. Gärna 10 eller mer. 

Idag är det återigen dags för jobb. Efter att ha sovit dåligt hela natten känns det hela så där. Jag vill hem innan jag ens har åkt iväg.
Men men man får låtsas att dagen går fort. Och hoppas att patienterna prioritera stranden istället för att hänga på akuten. 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

ziskan.blogg.se

Bloggen startades när jag började plugga till sjuksköterska. Nu är jag några år äldre och legitimerad sjuksköterska. Bloggen handlar nu förtiden mest om livet som sjuksköterska på akuten och vardagspusslet när man jobbar över 100% och har familj. På fritiden uppskattar jag gärna långa promenader och att ta det lugnt, samtidigt som barnen har aktivitet och önskemål om utflykter och äventyr. Så småningom kommer bloggen även handla om katten. Det blir en sphynx som flyttar in till oss om lite mer än 1 månad.

RSS 2.0