Äntligen regn

I morse var det äntligen fuktigt utomhus.
Så väl behövligt.

Jag blev även uppringd av jobbet och tillfrågad om samma natt som jag redan har tackat nej till. Jag ska fortfarande till läkaren imorgon bitti.
Skönt att kunna säga nej och inte bry sig. Det är inte jag som har skapat situationen på våra sjukhus, tvärtom så har jag bidragit med massvis av övertid medans politikerna har låtit sjukvården att förfalla ytterligare.

Ska bli så skönt att snart göra sina sista pass som regionens slav. 

Här hemma är det äntligen lite svalare. Hoppas att vi får mängder med regn och åska. Åskan är ganska härlig den med. 
Jag funderar på att ta en cykeltur som träningsform idag. Det kan vara ganska avslappnande att få trampa runt i området. 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

ziskan.blogg.se

Bloggen startades när jag började plugga till sjuksköterska. Nu är jag några år äldre och legitimerad sjuksköterska. Bloggen handlar nu förtiden mest om livet som sjuksköterska på akuten och vardagspusslet när man jobbar över 100% och har familj. På fritiden uppskattar jag gärna långa promenader och att ta det lugnt, samtidigt som barnen har aktivitet och önskemål om utflykter och äventyr. Så småningom kommer bloggen även handla om katten. Det blir en sphynx som flyttar in till oss om lite mer än 1 månad.

RSS 2.0