Irriterad katt

Idag ska vår lilla skatt kastreras. Han har fått vara fastande från 07 och kl 11 ryker vattnet också.
Han är något irriterad över att det inte går att knapra på några flingor. Sphynxar ska ju ha tillgång till mat dygnet runt och han är van att fylla upp magen lite då och då, gärna när människorna äter utan att dela med sig.

Det blir fullt upp idag, först ska kissen lämnas hos veterinären, sedan ska jag åka upp till ett sjukhus för att få tag på ett sitskort som ska användas inom hemsjukvården .
Sedan ska vi till köpcentret, vi ska både köpa en ny dammsugare, kattmat och ny kattsand som kommer att damsugas upp så småningom.

Det är gott att ha lite ärenden för sig medan man väntar på att veterinären gör sitt. Det hela kommer trots allt sluka hela eftermiddagen.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

ziskan.blogg.se

Bloggen startades när jag började plugga till sjuksköterska. Nu är jag några år äldre och legitimerad sjuksköterska. Bloggen handlar nu förtiden mest om livet som sjuksköterska på akuten och vardagspusslet när man jobbar över 100% och har familj. På fritiden uppskattar jag gärna långa promenader och att ta det lugnt, samtidigt som barnen har aktivitet och önskemål om utflykter och äventyr. Så småningom kommer bloggen även handla om katten. Det blir en sphynx som flyttar in till oss om lite mer än 1 månad.

RSS 2.0