Påsken

Idag ska man visst ta sig till Blåkulla. Barnen tycker inte alls att det är bra att jag säger så. Förstår inte vad de menar.

Idag är det en riktig långdag för min del. Jag ska jobba dagen och sedan hem och äta räkor.  Eftersom det var mitt i veckan igår så kostade räkorna 179kr/kg. Det var änna skoj att köpa räkor då.

Sedan jobbar jag hela påsken, det ska bli ganska trevligt att få lite storhelgsob. Det blir lagom gott till sommaren som alltid tenderar till att bli dyrare.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

ziskan.blogg.se

Bloggen startades när jag började plugga till sjuksköterska. Nu är jag några år äldre och legitimerad sjuksköterska. Bloggen handlar nu förtiden mest om livet som sjuksköterska på akuten och vardagspusslet när man jobbar över 100% och har familj. På fritiden uppskattar jag gärna långa promenader och att ta det lugnt, samtidigt som barnen har aktivitet och önskemål om utflykter och äventyr. Så småningom kommer bloggen även handla om katten. Det blir en sphynx som flyttar in till oss om lite mer än 1 månad.

RSS 2.0