Framtiden

Jag håller på att spana kring vidareutbildning inom mitt yrke. Jag var jätte sugen på att läsa vidare till anestesi tills jag insåg att GU kör utbildningen i Varberg. Vad är det för fel på att köra den i Göteborg? Jag måste kolla upp om det inte är så att det finns fler utbildningar inom mitt närområde.

Iva-ssk finns iaf på samma högskola där jag pluggade tidigare, jag funderar starkt på att söka mig dit istället, jag ska höra med en som jag känner ifall de har utbildningstjänst ute. 
Hade varit kul att speca sig och på såvis höja lönen lite, plus att man får en liten paus från allt.

Ibland undrar man hur man tänker, det önskas spec sskor men utbildningen är begränsad, iaf  för de som har familj, jag kan exempelvis heller inte pendla till Borås för att plugga vidare inom akutsjukvården, på samma sätt som jag inte kan pendla till Varberg. 
När man är 30+ kan man heller inte sätta sig i en studentlägenhet, skulle bli lite konstigt med tanke på familjen. 

Aja något ska man väl få löst i framtiden. 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

ziskan.blogg.se

Bloggen startades när jag började plugga till sjuksköterska. Nu är jag några år äldre och legitimerad sjuksköterska. Bloggen handlar nu förtiden mest om livet som sjuksköterska på akuten och vardagspusslet när man jobbar över 100% och har familj. På fritiden uppskattar jag gärna långa promenader och att ta det lugnt, samtidigt som barnen har aktivitet och önskemål om utflykter och äventyr. Så småningom kommer bloggen även handla om katten. Det blir en sphynx som flyttar in till oss om lite mer än 1 månad.

RSS 2.0